
Mijn naam is Paul Christiaan Pollmann. Ik ontwerp boeken, bladen en posters. Ben ooit begonnen bij dagblad De Waarheid, en werkte jaren bij Bonaventura en de VNU voor verschillende publiekstijdschriften waaronder OOR, Autovisie, Hitkrant, Libelle, Grasduinen, Top Santé en Popfoto.
In 1995 richtte ik Studio Pollmann op en maakte een aantal jaren met art director Robert Hengeveld het Bij magazine voor de Bijenkorf.
Vanaf 1999 werden het vooral veel sponsored magazines voor merken als Rabobank, Albert Heijn, Achmea en boekomslagen voor o.a. uitgeverij De Boekerij, Nijgh & van Ditmar en Het Spectrum.
In 2009 deed ik de vormgeving van de campagne van Lodewijk Asscher voor de lokale verkiezingen in Amsterdam en in 2010 van de landelijke PvdA-campagne van Job Cohen, waarvoor ik de BKB Campagne Award voor Beste Poster ontving. In 2011 verzorgde ik de campagne voor de Provinciale Staten verkiezingen en in 2012 de landelijke campagne van Diederik Samsom.
Ook maak ik al jaren posters en flyers voor verschillende bands en muziek evenementen en werkte ik samen met goede vriend Red Kelly, de Souldetective, die muziekfestivals organiseerde in de Verenigde Staten.